Snyggt.

Vaknade 08:30 imorse... lite sådär halvpömsig och söt. (?)

Klev upp, sträckte lite på mig, gick fram till fönstret, vek upp persiennerna... och vad skådar mitt norra öga? SNÖ!
"Underbart...", tänkte jag. Tittade på guldvolvon som trofast stod kvar nere på parkeringen där jag lämnat den igår (nu snöklädd och kall).
"Jävla skitbil...", tänkte jag...

Jag tog upp telefonen, slog numret till pappa...
Han var allmänt sur, otrevlig och dum i huvudet. Han hade lovat att han skulle köpa vinterdäck, men nu kom han på nån idiotisk anledning (som helt plötsligt blev mitt fel) till att inte köpa däck. He'll come around... hoppas jag iaf.
Iaf tänkte jag att nu får jag väl traska iväg till jobbet... men då är frågan: Hittade jag mina täckbyxor?
Take a guess...

Nope... guess again...

Iaf, svaret är: Neheeeeeejdu.

Tog upp telefonen igen, men slog denna gång numret till min ack så bedårande mor. Hon visste inte vart de var... hon antog att de var nere i förrådet. Jag skrek lite vänligt: VARFÖR ÄR ALLA ANDRA VINTERKLÄDER UPPE I SKRUBBEN MEN MINA TÄCKBYXOR ÄR NERE I FÖRRÅDET?
Hon sa att hon trodde jag skulle klara mig med jeans. Bah!

Iaf tog jag på mig jeans, gick till statoil för att skicka tillbaka ett paket (vilket jag borde gjort för 1½ månad sen), men det gick inte... nejnej... så jag traskade iväg mot ICA, och kom på att de inte öppnar förrän 09:00 (samma tid som jag borde sitta på jobbet). Jävla hata.

Jag vände om, tog bilen, och körde till jobbet ändå.

Pissdag. Hunger.
Tio minuter, sen ska jag hem. Nej just... jag måste handla först.

Ah, well. Just snyggt...

/ Snömonstret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback