Nyp-on?

Hela veckan har min kollega Rickard gått omkring och nypt mig i armen ett par gånger om dagen. Även om detta kanske inte låter speciellt trevligt så tycker jag personligen att det är trevligt att få mig ett nyp!

Och appropå nyp hittade jag ett nyponte här på jobbet idag. Vilken magi, tänkte jag och gjorde mig en stor härlig kopp av vad jag tänkte skulle smaka som varm nyponsoppa. Efter ett litet tag spred sig sakteliga en märklig doft, och efter att ha smakat på drycken stod nederlaget klart. Istället för barndomsminnen av nyponsoppa blev det en annan form av barndomsminnen... tror jag... Teet smakade nämligen väldigt lite som nypon, och desto mer som jag tänker att bröstmjölk smakar.

Vilken besvikelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback